Det ÄR mysigt att vara två

Just nu har jag inga bildbevis, men jag gillar Humla jättemycket, får lite moderskänslor för den lilla Humlan.
Hon är ett trevligt sällskap både till mig och resten av familjen. Eftersom hon gillar att leka med småmattarna så får jag lugn och ro, jag tycker ju faktiskt att det är liiiiite under min värdighet att jaga leksaker. Humla däremot är helt ok att jaga och brotta ner. Mitt under brottningen brukar jag tvätta henne lite oxå. Så hon vet vem som är störst menar jag ;-)
Men hon har visst alltid varit minst där hon bott tidigare, så det är nog helt ok för henne.
Men jag ger matte helt godkänt för inköpet av sällskapskatten, jag ger mig, jag hade fel när jag morrade och fräste, men det kunde ju varit vilken vimsmaja som helst i den där buren!

Eftersom Humla sov hos matte länge i natt passade jag på att krypa upp till matte i soffan innan. Att ligga RIKTIGT nära matte är skönt, efter en stund lyfte hon upp mig i knäet, och jag spann som en symaskin *mmmmm*, men så kan jag inte ligga mer än 10 minuter, så sen fick det vara nog, men matte var mer än nöjd sen.

Kommentarer
Postat av: Thelma

Huh! Måtte min matte också hitta en schysst kompis till mig. Gärna lite mindre så att jag kan dribbla lite med henne. Jag ska lära henne allt jag kan om hur man manipulerar människor! :-D

Postat av: Thelma

Hjälp, hjälp, hjälp!! Nu ÄR det en kompis på gång och jag vet inte vad jag ska tycka. Har du några tips på taktik när lillkatta kommer???

2007-07-24 @ 21:59:57
URL: http://thelmathecat.blogspot.com/
Postat av: Azlan och Loke

Nu har du förstått hur det är att vara mer än barnvakt! Du och Humlan är väldigt fina ihop tycker vi.
Azlan hälsar speciellt att han inte heller ligger längre hos matte eller husse än 10 min, men att det sker allt oftare numera då han vant sig vid Lokes framfusighet både när det gäller mat och gos. Azlan är väldigt försynt i sin personlighet, men ögon och kroppsspråk talar desto mer om vad han vill och inte vill. ;-)
Hälsningar från Azlan, Loke och matte Mia.

2007-07-25 @ 08:45:39
URL: http://katten-azla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback