Jobbigt att vara barnvakt...

Puh, vilket dygn, det är nog det jobbigaste jag varit med om...
Det började igårkväll. Matte kom hem, och jag rusade för att möta henne i dörren. Men jag fick panik, hon hade med sig min bur, med NÅGON i!!!!!
Jag fräste, morrade och gjorde mig stor och hemsk. Försökte verkligen övertala matte om att gå ut igen, men hon SLÄPPER UT den lilla tussen.
image67image68
Jag morrade och hade mig hela kvällen. När det blev läggdags lämnade jag över ansvaret på matte, hon fick faktiskt ta hand om den där lilla.
På morgonen började jag igen, med morrandet...
Efter några timmar tyckte jag att jag kunde kolla vem det var som kommit hit
image69
OK, det luktar ju katt i alla fall.

När lillmattarna leker med oss, glömmer jag nästan bort att vara arg
image70
image71

Jag bestämmer mig för att känna lite på den lilla.... Men läskigt är det.
image72image73

Efter en sån här dag är jag helt slut. Jag VET att man inte ska parkera barnen framför TV:n, men jag är ju sååååå trött och måste få sova en stund.....
image74
image75

Matte säger att den lilla tussen heter Humla och är av samma ras som jag, Brittisk korthår, och hon ska visst bo här. Nåja, det kanske ska ordna sig när jag får vänja mig lite....

Kommentarer
Postat av: Isis och Ramses

Välkommen Humla! Roligt att ni blivit två. Isis och Ramses, syskonkatterna på Bygatan.

Postat av: Nette

Jisses!! Det där kan hända vem som helst alltså, att de bara tar hem en katt till sådär? Vart är världen på väg?? Håll noga koll så att det lilla stycket inte knycker dina bästa liggplatser eller (Gud förbjude) paxar bästa sovplatsen under mattes täcke. Madre Mia.....

2007-06-21 @ 23:50:14
Postat av: Azlan och Loke

Välkommen Humla-gumma! :-) Lugn, det ordnar sig! Hoppas ni kommer att få lika roligt ihop som vi har det. Azlan hälsar speciellt till Eliza att hon får markera ifall Humla tar upp för stor plats i hemmet, det är bara att sätta de mindre på plats! ;-)

2007-06-22 @ 09:59:28
URL: http://[email protected]
Postat av: Azlan

Min sele hittar du t ex hos SweCat på nätet. Den är av märket Gustaf och Evita och jätteskön att ha på sig. Jag har en storlek 1 och den är rymlig trots att jag ändå väger 4.4 kg.
http://www.swecat.com/v4/product.php/2225
Tassar från Azlan.

2007-06-22 @ 10:06:53
URL: http://katten-azlan.blogspot.com
Postat av: Linda

Tycker det är dåligt med nya berättelser och upptåg på bloggen...

2007-06-29 @ 23:58:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback