Snyggingar

Jag finner inte ord för hur snygga vi har blivit. Det är makalöst att två katter kan vara så snygga. Egentligen borde det vara förbjudet till och med.
Nu ska jag vara väldigt snäll: Humla är nog snyggast av oss. Det säger matte i alla fall, men sen klappar hon mig och säger att jag är hennes första kärlek och så får jag några godisbitar och så är jag nöjd. Godis är bättre än skönhet. Men jag är inte så pjåkig ändå.
Om Humla gillade att åka bil skulle vi få åka på skönhetstävlingar. Men nu får vi bara göra det när det är hemma i Kalmar, så vi inte behöver åka så långt i bilen. Hon blir ju så gnällig då.
Men om jag skriver så här måste jag ju visa hur snygga vi har blivit:




Humla har även varit ute i trädgården lite:


Jag var oxå ute, men en alldeles liten ministund så matte kunde inte ta kort på mig. Lika bra det, för jag tycker inte om att vara ute, det är stort och läskigt.
Jag gillar inte förändringar. Husse säger att det kallas att vara konservativ. Men det är jag inte, jag älskar alla sorters mat, kan mycket väl tänka mig att prova nåt nytt varje dag. Häromdagen hade jag självservering i köket. Matte hade köpt en påse nytt torrfoder som stod i en påse, när hon kom hem hade jag öppnat den och smakat. Det kallar jag inte att vara konservativ, det kallar jag att vara mycket öppen för förändringar.

Förresten var vi sura häromdagen. Husse kladdade på nåt klet på trappan i nybygget och på flaskan stod att man skulle påföra det med en korthårig rulle. Sen tyckte han att de ANDRA korthåriga rullarna skulle stängas ute från rummet och tittade på OSS!!!??? Vadå??? Korthåriga, javisst, men RULLE kan han vara själv. Sen blev vi utestängda från rummet i en natt och en dag...
Jag brukar ju sova där nere i soffan juh... Humla, hon sover oftast hos husse eller matte, i natt hade hon traskat omkring på mattes mage och trampat på henne så där mysigt.

Vi trivs och har det bra i alla fall. Matte säger ibland att hon önskar hon var en katt, att få sova när man är trött, göra precis vad man vill och bara vara. Men gör det då tycker jag... Då suckar hon och börjar städa, tvätta eller gå till jobbet. Att det ska vara så svårt att fatta hur man gör...
Doooobidoooo, jag vill ju va som duuuuu...... Alla snubbar vill ju vara katt!

Kommentarer
Postat av: Malin

Dina katter är verkligen så fina, vackra och oemotståndliga att man bara dör när man ser dem. Speciellt Humlan! Hoppas på mera, flera och täta uppdateringar (gärna mera bilder på sötnosarna!).

Postat av: Pezze

yeyy... din katt e nästan lik min katt tjockisen Poppe!!! S


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback