18 februari, hemkomst

går var en konstig dag... Hemma hos matte Hanna har det kommit märkliga människor med burar de senaste dagarna och de har tagit med sig mina kompisar 
Igår var det min tur, jag kom inte undan utan blev nedstoppad i buren och fick åka bil och tåg. Det var läskigt, så jag gömde mig under puffen som Hanna sytt, den luktade i alla fall hemma 

Så kom vi in på ett nytt ställe och buren öppnades... Jag kröp snabbt ut och hittade ett bra hörn att gömma mig i, bakom toalådan.
Nya matte kom och pratade med mig ibland, men jag ignorerade henne. Jag ropade på mamma, men inget svar... Nya matte kom och frestade med fjädervippan ååååååååhhhhhh, jag kunde inte motstå...

Jag var ju tvungen att jaga den lite...

Framåt kvällen tyckte nya matte att jag inte fick sitta därinne och tjura ensam längre så hon lyfte ut mig till vardagsrummet där vi gosade en stund, sen parkerade jag bakom sub-basen

Ser ni mig??? Här på bilden ser ni även en del av katt-tv:n som finns här, den är på kl 10-22, ren underhållning, små avlånga saker som simmar omkring i vatten.
Matte laddade sen med läsk och ostbågar och lyssnade på musik och jag låg under soffan. Efter ett tag började jag bli nyfiken och tassade runt lite här, lite spännande ställe faktiskt 
Här kollar jag läget bakom lill-mattes blöjor.

Matte är nog lite larvig, för hon tog på sig pyjamas och la sig och sov i soffan, hela natten, så jag försökte hålla henne vaken lite  Satte mig på ryggstödet och jamade lite, smög runt lite i huset och ibland puttade jag på henne med tassen     


När hon vaknade idag följde hon efter mig när jag upptäckte mer


Hon såg så nervös ut när jag gick mellan krukorna och fönstret att jag inte kunde låta bli att le mot kameran:

Matte säger att det är svårt med skärpan på kameran, undrar vad det är för skräpkamera.... Om man ska ta kort på mig så får man faktiskt vara snabb

Efter detta gick matte och satte på nåt kladdigt under krukorna och jag lekte kurragömma med henne.      Jag lyckades så bra att hon gav upp 
Jag låg bakom albumen i bokhyllan. När jag märkte att hon började bli orolig för mig så jamade jag och visade var jag var, gosade en stund med henne och klättrade tillbaka in i bokyllan, några våningar längre upp. Jättebra ställe, bakom böckerna är gott om plats för mig.

Matte säger att det kommer fler hit i eftermiddag, såna som BOR här.... Undrar om det kommer betyda att matte inte sover hos mig i soffan i natt  

Snart har jag varit här ett dygn, undrar när jag ska få åka hem????

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad roligt du verkar ha Eliza. Hos gammelmatte är det mindre fart. Plastsyster Disa tycker att här är ganska trist nu;) Men ibland tvingar hom mamma att busa lite:) Viktuppgången låter bra. Men Hanna säger att hon inte är förvånad. Du högg ju tag i tutten efter du hade snittats ut och sedan släppte du inte den förrens du upptäckt torrfoder hihi...

Många pussar och kramar från gammelmatte Hanna och syter Disa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback