Utställd

Nu är jag utställd (och intagen) Jag stod egentligen inte ute alls, utan inomhus hela tiden och det var massa andra katter där.
Det var en tant som klämde lite på mig och tittade noga på mig och sa vad som var bra med mig. Det var ganska mycket det *stolt*
image84

Matte var med och fångade mig när jag tänkte smita
image85

Jag fick nåt som hette Ex1, och spöade därmed en annan nästan likadan katt som bara fick Ex2 för mitt huvud var bredare.
Här väljer tanten mellan oss båda
image86

Man kunde vinna nåt som hette BIV oxå, men det tog en minikatt (nåja, i Humlas storlek) framför nosen på mig. Men ok, hon kanske hade finare pälsfärg då, som tanten sa...

NOM blev det inte heller, fast det var nära, tanten (som heter Eiwor Andersson förresten) valde mellan mig, Frode och en Aby, och hon valde den där smalisen, trots att Frode var så frodig och jag så söt. Förresten slösade jag dagens enda fräs på Frode, han kom lite för nära mig...

Buren var jobbig, jag försökte modifiera  mattes upphängningar i början, välte ut maten och vattnet, så matte gick och köpte koppar att hänga på gallret. Efter att jag träffat tanten tyckte jag dock att det var skönt att ligga i buren, så då vilade jag sen.
image87

Maten, vattnet och lådan kunde varit hemma, för det struntade jag blankt i. Sånt kan man ju göra hemma!

Allra mest beröm fick jag för ögonen, för att de har fin färg, är stora, runda och sitter på rätt ställe.
image88

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Vilken fin katt du är!!!

Postat av: kolaklara

Hej fina Eliza. Det gör inget att du fräste lite åt mig. Du är söt ändå?
Sååå,du tycker att jag är frodig och fin....jaaa, kanske det.."flirtar" Du är inte så pjåkig själv!
nos!

2007-07-01 @ 21:08:52
URL: http://silmarillionskatterna.blogspot.com
Postat av: Skilly

Dotrami Elaza har hört av min matte att du varit på utställning idag. Tänk att du är så stor att du kan ställas ut nu. Bra att du protesterade lite i buren hihimjau. Matte sa att vi var lika du och jag!! :-) Då blir jag lite stolt eftersom du är så söt på alla bilder. Vi kanske syns på en annan utställning någon gång då min matte tvingar med mig oxå. Kram pappa Skilly.

2007-07-01 @ 22:28:09
Postat av: thelma

Wow! Har du också varit på skönhetstävling?? Det där Ex1 har jag också fått. Jag tyckte buren var OK men den där karln som skulle klämma och känna och titta på mig, honom satte jag på plats!! *stolt*

2007-07-01 @ 23:43:14
URL: http://thelmathecat.blogspot.com/
Postat av: Isis och Ramses

Vi förstår att du försökte smita. Som den där tvåbeningen klämde och bollade runt med dig. Tur att vi slipper sånt. Fast det verkar ju rätt skojigt att få pris. Isis och Ramses, katterna på Bygatan.

2007-07-05 @ 12:27:39
URL: http://katternapabygatan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback