Julöversikt

Ja, det HAR varit jul här, men matte har varit så klen att hon inte orkat blogga... Hostig, febrig och eländig. Jag tycker sånt där är lite jobbigt, så jag delegerade sjukvakten till Humla, hon har fått hålla koll på den varma, hostiga matten.
Men matte låg där i soffan och hade kameran brevid sig, och hon fångade lite märkliga situationer ibland...

Ja, de här är väl inte så märkliga, man SKA ju lägga fina saker under granen till jul. Jag ligger i en gitarrkartong (en liten gitarr, till stora lillmatte)
Humla ligger i en korg, som är aningen liten för hennes runda kropp. *hehe*

Men så fick hon syn på lite andra saker...

"Åh, så vackert"


"Måste bara känna lite...."


"Vaddå pillat??? Jag ligger ju bara här...."



Lite mer pinsamt var nästa fotoserie... Man kan nästan säga att jag blev tagen på bar gärning....
Hade precis plockat ner en silverängel från trädet.

Gick iväg med mitt byte i munnen.

Satte mig tillrätta och började smaka....


Ja, matte hann inte riktigt med, skärpan är ju inte den bästa.

Vaddå ekorre???? Jag har ingen burrig svans, man får väl använda sina framtassar hur man vill???


Jaja, julen är ju snart slut, trädet står kvar, men det är inget kul längre.
Tvåbeningarna har börjat jobba igen och det är lugnt och skönt i huset på dagarna, frågan är om jag inte trivs bäst när det är så, man behöver ju sin skönhetssömn som kisse. Humla tycker tvärtom, hon älskar att tassa efter tvåbeningarna och kurra. Jag passar på nu istället när de är hemma, om man välter mitt framför fötterna på dem, då får man gos på magen. Perfekt.
Vill ni veta vad de har för projekt i huset, och en snygg bild på granen, kika i mattes blogg,
http://utbygget.blogg.se/

Kommentarer
Postat av: Frode

VA?? Har ni fått ha gran att klättra runt i? Och fånga kulor från ? Och knycka änglar att tugga på? DET HAR INTE VI!. Förra året fick vi ha gran. Men inte i år. FATTAR NOLL. Det här måste anmälas någonstans. Det är inte rättvist, helt enkelt.

Hälsa Humlabumlan från mig! Förresten, min lillsemla har skaffat blogg. Typiskt henne att snacka en massa. Att hon orkar. Men det kan ju hända att det står något om den Store Frodige Rödingen Frode, och det vill man ju inte missa!

Postat av: Eliza

Det funkade inte att kommentera i din blogg...



Wow, tänk att du som är så liten kan blogga. Fast förresten, jag var nog bara 12 veckor när jag började när jag tänker efter. Det är ju lätt att glömma när man är en mogen dam. Japp, jag är DAM, ända ut i klospetsarna. Det kan man jämföra med den andra sk katten som bor här, hon är en riktig klunsa och tramsmaja hon.



Hälsa till din snygge, röde sambo. Honom har jag varit förälskad i, jag t o m fräste åt honom på en utställning i min ungdom. hihi



Eliza

2009-01-17 @ 14:17:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback